piątek, 9 stycznia 2015

Prześcieradło z gumką diy




Prześcieradło z gumką jest naprawdę banalnie proste w uszyciu i choć jego składanie sprawia mi maleńkie problemy, to na łóżeczku prezentuje się znakomicie a ja mam gwarancję, że nic się nie przesunie, nie powinie i nie uwiera moich skarbów. 

Żeby zrobić dobre prześcieradło najlepiej zmierzyć materacyk. Mój ma 60 cm szerokości i 120 cm długości + 8 cm głębokości więc prześcieradło kroiłam na 100 cm szerokości i 160 długości.





Na materiale narysowałam zarys materacyka + 10 cm głębokości i 5 cm na założenie 




W miejscu styku boków materacyka przedłużyłam linie i starym sprawdzonym sposobem podzieliłam na pół ( cm 1 linia, 1 cm 2 linia- zaznaczamy . 




Oba punkty łączymy i dzielimy na pół. Przez nowo wyznaczony punkt i środek przechodzi nam prosta dzieląca na pół ). 

Składamy rogi prześcieradła według prostej i zszywamy ściegiem prostym






Obcinamy nadmiar materiału i obrzucamy zygzakiem- mamy rogi naszego prześcieradła ( możecie  w tym momencie założyć na materacyk i sprawdzić, czy wszystko ok)



Mi wyszły boki troszkę nierówno, ale szyłam do krótszego koku, obcinając nadmiar materiału widoczny na zdjęciu

Wszywamy dookoła prześcieradła przy krawędzi gumkę ściegiem prostym naciągając ją maksymalnie




Zawijamy materiał, tak, by zarówno szew jak i gumka zniknęła( ja zakładałam na 2 razy) i obszywamy zygzakiem przy krawędzi tak by złapało nasze złożenie



Prześcieradło gotowe :)
Prawda, że proste 








1 komentarz:

  1. Warto sprawdzić Bebelin (https://bebelin.pl/) - w sklepie tym znajdują się najlepsze produkty.

    OdpowiedzUsuń