poniedziałek, 14 grudnia 2015

Ozdoby Świąteczne DIY


Choinka:

Zaczynamy od ozdobnej choinki. Do tego potrzebne nam będą:
·         Kawałki materiału, sznurek jutowy lub kolorowy kordonek
·         Folia spożywcza
·         Klej wikol
·         Pędzelek
·         Woda
·         Kartka sztywnego brystolu ( najlepiej A3)
·    Kolorowe lub jednobarwne perełki, koraliki i inne ozdoby świąteczne tasiemki, brokat i dowolnie wybrane dodatki( ja korzystałam jeszcze z kolorowych spray i lampek na baterie)

 Z brystolu tworzymy stożek, który posłuży nam za model do robienia choinek


Owijamy stożek folią spożywcza, by zabezpieczyć papier przed klejem



Moczymy końcówkę kordonku w kleju rozrobionym z wodą (1:1) i owijamy nasz stożek.



Następnie moczymy pędzelek w roztworze kleju i malujemy całą pracę. Trzeba to zrobić dokładnie, bo niepomalowane miejsca będą miękkie i choinka nie będzie w stanie się utrzymać w pionie



Odkładamy i czekamy aż wyschnie ( ja odstawiałam na 24h)

Wyciągamy stożek, a następnie delikatnie odrywamy folię.




Teraz wystarczy dowolnie ozdobić choinkę i gotowe J
















Ja, żeby nie zmarnować kartonu, po skończonej pracy przykleiłam do niego szyszki, po sprayowałam na złoto i dodałam własnoręcznie robione ozdoby. Do tego małe światełka na baterie i ozdobna choinka już wylądowała w pracy D. zdobiąc jego biurko J





 Bałwanki:
Potrzebujemy 2 kule styropianowe ( większą i mniejszą), trochę materiału i klej na gorąco



Odcinamy  Czubek małej kuli i tej samej wielkości czubek dużej, tak by kule można było połączyć

.

Następnie odcinamy drugi czubek w dużej kuli i mamy korpus bałwanka ( nie wyrzucajcie odciętych kawałków, bo będą jeszcze potrzebne)

Kule lekko szlifujemy papierem ściernym ( można też pomalować kule, ale nie jest to konieczne).

Sklejamy ze sobą 2 kule, z odciętych kawałków wycinamy rączki bałwanka




Ze starej skarpetki robimy czapkę bałwanka ( ja zrobiłam z resztek jakie zostały mi po skarpetach mikołajkowych, więc bałwanek jest przebrany za Mikołaja.

Teraz czas na rękawiczki i szalik. Makijaż i bałwanek gotowy J



Szklana bombonierka na pierniki

Wystarczy stare słoiki po wekach zalegające w piwnicy u rodziców, babci czy cioci, kawałek sznurka, ozdoby świąteczne i klej na gorąco. Piękne szklane bombonierki powoli zapełniają się piernikami.




Ozdoba w słoiku

Znów stary słoik i spora garść szyszek + złoty spray. Efekt, zobaczcie samiJ



I kolejne ozdoby



 może kogoś z Was zainspirują J







2 komentarze:

  1. Ozdoby są bardzo ładne i praktyczne;) Widać ,ze sie napracowałaś , ale dla takich efektów na pewno było warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). W tamtym roku nic nie robiłam więc w tym wziełam się ostro do pracy :)

      Usuń