środa, 18 lutego 2015

Sałatka z tuńczyka na ostro


Ogólnie nie przepadałam za sałatkami z tuńczyka. Pasta wyglądająca jak rozmemłany posiłek przyklejająca się do podniebienia odstraszała mnie skutecznie przez kilka lat do zakupu tej ryby. W jakiejś gazetce znalazłam przepis na tuńczyka na ostro i postanowiłam spróbować. Nie tylko doskonała konsystencja wyczuwalnych składników, ale też nieziemski smak i świetny wygląd sprawiły, że tuńczyk na stałe gości w mojej kuchni, a sałatka to moja firmowa przystawka na każde przyjęcie.
Sposób robienia jest banalnie prosty, składniki ogólnie dostępne, więc nic tylko robic i cieszyć się smakiem.

Potrzebujemy:

3 jajka  jajek ugotowanych na twardo
 2 puszki tuńczyka ( najlepszy do niej jest w kawałkach w sosie własnym, ja kupuję w Lidlu)
 1 pęczek szczypiorku
1 puszka kukurydzy konserwowej
2-3 łyżki majonezu
2-3 łyżki jogurtu naturalnego typu grecki
Ketchup
Sól, pieprz, papryka ostra (chili), ew. curry
1 kostka sera żółtego


Sos:

Mieszamy majonez, jogurt naturalny i ketchup. Do tego sól, pieprz, papryka ostra do smaku. ( sos doprawiamy wg. uznania: więcej papryki sos ostry, zamiast ostrej papryka słodka, sos delikatniejszy)



Sałatka:

Odsączamy tuńczyka i kukurydzę, kroimy szczypiorek. Jajka obieramy, oddzielmy żółtka od białka i białko kroimy( Ew trzemy na tarce). Ser ucieramy na tarce.


Przygotowanie:

W szklanej misce układamy warstwami:
·         Połowę żółtego sera
·         Białko
·         Połowę sosu
·         Szczypiorek
·         Tuńczyka
·         Resztę sosu
·         Kukurydzę
·         Resztę sera
·         Na wierzch rozdrobnione żółtko

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz