czwartek, 3 kwietnia 2014

Kobietą zawsze cierpiętnicą- nigdy

Stereotyp matki- cierpiętnicy, która poświęca wszystko dla dobra dziecka towarzyszył mi już od wczesnego dzieciństwa właśnie dlatego, że moja mama nie zaprzestała pracy a wychowywała mnie babcia. Moja rodzina bardzo często była krytykowana za to, że to mama utrzymuje dom. Działania i praca taty była bagatelizowana, bo główny  „chleb” przynosiła mama, a ona była aspołeczna, bo :

1.       Znalazła sobie kiepskiego faceta ( nie był w stanie sam utrzymać domu)
2.       Miała odpowiedzialną pracę ( lata 90 a ona bizneswoman)
3.       Nie zajmowała się domem ( lata 90 a ona bizneswoman).

Teraz wiem, że moja mama dokonała słusznego i cholernie trudnego wyboru, ale miała satysfakcję z tego co robi. Nie wiem czy byłabym tak samo szczęśliwą i pewną siebie kobietą, gdyby siedziała w domu i ciągle narzekała na swój los. Pewnie przejęłabym jej gderanie i narzekanie i życie nie sprawiałoby mi tyle radości. To w jakim domu wyrosłam ukształtowało mój światopogląd i spojrzenie na rolę kobiety w domu. Dla mnie było oczywiste, że będę dążyła do satysfakcji z własnego życia i do własnego szczęścia.

Nie wyobrażałam i nie wyobrażam sobie jak można poświęcać się dla dobra dziecka, bądź dla dobra utrzymania rodziny. Rozumiem, że dla matki dziecko jest najważniejsze, ale czy naprawdę lepiej jest być nieszczęśliwą i skwaszoną, czy z niewłaściwym partnerem tylko po to by dziecko było szczęśliwe? 
 I czy ono będzie szczęśliwe w domu pełnym kłótni, awantur, wzajemnego żalu i pretensji?

Jeżeli matka poświęca dla dziecka wszystko, całą siebie nie zostawiając nic to wychowa je na wartościowego człowieka. Jak dla mnie matki, które zatrącają się w macierzyństwie i zapominają o osobie wychowują małych egoistów, którym wydaje się, że świat kręci się tylko wokół nich i nic innego nie jest istotne.

Czy chwila relaksu, własne pasje czy czas spędzany bez dziecka jest czymś złym?

Czy przyznanie, że czasami mam dość i chcę od dziecka odpocząć zmienia nas w złe matki?

A najśmieszniejsze, że to kobiety kobietom zgotowały ten los. Matko od małego uczą córeczki jak mają się zajmować domem, a synkowie nie muszą. Ileż to razy ja sama była w takiej sytuacji, że moi bracia mogli bawić się na dworze a ja musiałam pomagać w domu. Na szczęście młode pokolenie potrafi już zawalczyć o własne szczęście, bo żadna z nas nie chce być sfrustrowaną matką, która nie ma nic od życia.

A na koniec na poprawę humorku typy matek:

·         Cierpiętnica:

Każda z nas zapewne zna kobietę, która poświęciła wszystko dla domu, dziecka, męża. Tzw. cierpiętnice nie miały okazji nacieszyć się życiem i zrobić coś dla siebie bo całkowicie poświęciły się dla innych przez co bardzo często wypominają bliskim jak wiele dla nich zrobiły. Wieczne odmawianie sobie i poświęcenie sprawiło, że stały się zgorzkniałymi kurami domowymi, które nie oczekują już od życia niczego. Ich markotność i zgorzknienie oddziaływuje  na innych na tyle mocno, że rodzina męczy się z cierpiętnicą.

·         Współczesna Matka Polka:

Współczesna Matka Polka tak jak cierpiętnica poświęciła karierę zawodową dla dziecka, domu i rodziny, ale czerpie z tego satysfakcję. Jest to bardzo często spełniona już zawodowo, pewna siebie kobieta, która chce poświęcić czas na wychowanie potomstwa i czerpać z tego maximum doświadczenia.

·         Dawna Matka Polka:

Tak jak cierpiętnica poświęciła się dzieciom, ale nie narzeka bo opieka nad bliskimi daje jej satysfakcję. Czasami zastanawia się, czy dobrze wybrała kierując się dobrem dzieci, choć głośno przyzna, że dobre wychowanie i radość dzieci to dla niej wystarczająca nagroda. Matka polka czerpie satysfakcję z pracy w domu.

·         Zołza:

Ukochany przeze mnie typ kobiety, która tak owinęła sobie wokół palca męża/ partnera, że nie musi w domu robić za wiele. Kobiety te mają nianie, kosmetyczki i Panie do sprzątania ( ew. mężów/ partnerów) a same nie muszą zbytnio angażować się w sprawy przydomowe.

·         Partnerka:

Typ kobiety, która dzieli się z partnerem zarówno pracą zawodową jak i obowiązkami domowymi. Spełniona szczęśliwa matka, pracownik i żona.

·         Biznes woman:

Kobieta sukcesu, która nie ma czasu zajmować się domem, bo robi karierę. Obowiązki domowe w pełni przejmuje mąż.

·         Biznes Matka Polka:

Kobieta sukcesu, która po powrocie z pracy zajmuje się domem i dziećmi. Zmęczona, sfrustrowana, często przejawia cechy cierpiętnicy.

*Wszystkie typy wymyślone i scharakteryzowane przez mnie .


A ty do którego typu należysz?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz