środa, 5 lutego 2014

Pudełko z okienkiem




Pudełek z okienkiem mamy już kilka. O jednym z nich wspominałam (tu). Pudełko po tuszu okleilam ozdobnym papierem i gotowe. Z racji, że ma praktyczne otwarcie u nas pełni też funkcję pudełka z szufladką (po zabawie Em może dotykać przedmiotów znajdujących się w pudełku). Drugie uszyłam z kilku kawałków filcu i plastiku ze sztywnej koszulki. Pomysłodawca to „Kreatywnik ”. Ja swoje pudełko wyposażyłam w zamek błyskawiczny, który sprawia, że mogę wymieniać znajdujące się w nim przedmioty.






Zabawa z pudełkiem nr 1 polega na tym, że co jakiś czas wymieniam jego zawartość a  Em ogląda, potrząsa i rzuca pudełkiem sprawdzając jakie dźwięki wydają poszczególne przedmioty. To też świetna zabawa na powtarzanie za mamą co jest w środku. Staram się wrzucać tam duże brylaste przedmioty (drobne by się wysypały) z łatwą wymową takie jak groch, kamień, fasola, moneta i inne .










Zauważyłam spore zainteresowanie Em takimi zabawkami, więc zrobiłam jeszcze kilka innych pudełek z widoczną zawartością (za pudełka posłużyły mi różne półprzezroczyste lub przeźroczyste opakowania).


Efekty:









* spódniczka tutu uszyta przez mamę :) 



Plus zabawy  z pudełkami :

Nieskończona liczba możliwości zabawy nawet dla starszych dzieci.

Minusów na razie brak :)

1 komentarz:

  1. świetny pomysł :) My na przykrywkach pudełek malujemy akwarium bo syn lubi :)

    OdpowiedzUsuń